torsdag 13 maj 2010

Lillhelg



Det här med Kristi flygare är siisti på så sätt att man kan få lördagsfiilis på en vanlig sketen torsdag. Tog med mig en filt, en bok, en vattenflaska och en mp3-spelare (den som det fortfarande bara hörs lite knastrigt i ena luren, ni vet) och traskade till en park. La mig där på mage och njöt av sol, värme och låtsaslördag.


Hade knappt hunnit böka mig ner i gräset när ett sällskap kom och gjorde samma sak. Tre tonårspojkar, alla med varsin påbörjad tolvpack la sig i gräset intill och förfriskade sig. Men inte mig emot. Alla lät de ganska hesa och slitna, så jag antar att de fortsatte på gårdagens festligheter. Det är ju röd dag idag vilket betyder att gårdagen var helt laglig att festa på.


I smyg nickade jag gillande åt det somriga ljudet av ölkorkar som öppnas i det gröna, och andades in doften av tobaksrök utomhus. Den doften ger i alla fall mig en känsla av ljumma sommarkvällar i stan, kall pilsner på terrass och semesterglada människor.

2 kommentarer:

  1. Skönt me vår å annalkande sommar, men INT i vår lägenheit!! Läääh!

    SvaraRadera
  2. Int in i min lägenheit helder. Men tii ut - aaaah!:)

    SvaraRadera