måndag 19 april 2010

Skärpning!

Ikväll ska jag lägga mig i normal gå-till-jobbet-tid. Jag måste. Har nämligen massor att göra imorgon, och då duger det inte att man snoozar till klockan tio, som imorse. Även om jag har så kallad flextid i mina studier i vår, då jag bara anpassar mig efter de terapier jag har bokat in, och som infaller ungefär två eftermiddagar i veckan, och en kurs som också den går på eftermiddagstid en dag i veckan. Utöver det är det graduarbete och därtillhörande handledningar som gäller.

Imorgon är min enda fasta tid 15.30, då jag har graduhandledning. Utöver det ingenting annat än skrivande på The Big G, som gradun lite snitsigt kan kallas. Jag måste hur som helst börja skriva redan på morgonen så att jag hinner komma någonvart (helst sisådär jättemånga sidor) och helst stöta på en massa hiskliga svårigheter som jag smidigt kan få hjälp med på eftermiddagens handledning. Det vore så lämpligt att drabbas av problem i processen nu, så kan jag få hjälp att ordna dem direkt.

Ikväll ska jag lägga mig i normal tid. Jag ska titta på Frasier och sedan direkt i säng. Prick klockan tolv betyder det. Prick. Ser någon mig lalla omkring efter det vill jag bli tagen i örat och omilt bli ledd i säng. Basta!

2 kommentarer:

  1. Lunch klockan ett på Fänriken imorgon för hugade, flitiga studenter! Kram/Emma

    SvaraRadera
  2. Okej! Jag ska se om jag får tillåtelse att ta en paus från skrivandet för att delta. Beror på vad mitt eget samvete säger, och kanske ännu mera vad Samvetet vid skrivbordet bredvid anser;)

    SvaraRadera