torsdag 15 april 2010

Ingen leder mig vid handen

Den här veckans arbete blir till noll och intet! Dels på grund av att min handledare är bortrest, och då kan man ju inte göra någonting, väl? Hand-ledare - det betyder väl någon som ska hålla en i handen nonstop och säga vad man ska göra? Så verkar jag har tolkat det i alla fall, för här blir inga barn gjorda. Och ingenting annat heller för den delen.

Igår producerade jag ett talterapiutlåtande som sagt, och förutom det satt jag nästan hela dagen och surfade/ringde och ordnade med helt privata saker. Viktiga och produktiva saker, men ingenting som kommer att ingå i en gradu. Efter att ha ordnat allt detta var dagen slut och jag cyklade hem, bytte kläder och stack iväg på Bodypump.

Idag hade jag ett annat ärende (även det privat) och har på grund av det tillbringat hela förmiddagen i stan. När jag kom till skolan och slog upp dokumentet som heter Gradu på datorn viftade en klasskompis på andra sidan glasdörren till platsen där jag har mitt skrivarhögkvarter och frågade om jag kommer på lunch. En långlunch senare återvänder jag till skrivbordet. För att konstatera att jag knappt hinner komma igång innan det är dags för eftermiddagsföreläsningen i Logopedisk fackfinska. Fack, också!

Om jag skulle försöka klämma ihop i alla fall en halv sida text före föreläsningen. Det får bli eftermiddagens mål. Till verket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar