torsdag 8 april 2010

Oh, så fint!

Har fört in svaren från lite drygt femtio enkäter. Det var dagens mål för att jag med gott samvete skulle få gå och koka kaffe. Förmiddagskaffe och bloggpaus. Det går långsamt, men till min stora lycka är förloppet ytterst systematiskt. Klicka etta, tvåa, nolla. Kön 1 eller 2. Ort 1-4. Symtom 1-6. Alla flervalsfrågor 1-3. Om och om och om igen.

Det är lite som att ge sjörapporten tyst för sig själv inne i sitt huvud. "Märket 14, väst-sydväst 5, sikten god. Bågaskär 11, nordostlig vind 9 meter i sekunden. Kvarken och Bottenhavet...". Kanske jag skulle övergå helt till att tänka i SPSS? "Maja, kommer du på lunch". Och jag bara "1... eller vänta nu, kanske 3. Måste kolla vad det är för mat först!" (1="ja", 2="nej", 3 ="oklar").

När jag hade fört in den sista deltagaren från Vasa och precis skulle övergå till Karleby skulle det ha suttit bra med en klapp på axeln och ett "Duktigt Maja! Så bra det går. Och så förbannat duktig du är!". Men nej.

Okej. Kaffet slut. Gradun kallar. Over and out.

3 kommentarer:

  1. Heja Maja. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Jihuu! Och mera ska det bli!;)

    SvaraRadera
  3. Jag kan ju klappa dig på axeln imorgon! Hurra för jag hittade din blogg förresten, du är så rolig! :)

    SvaraRadera