fredag 23 april 2010

Sen när jag blir rik...

(vilket för mig innebär att man har mera än ganska exakt 60€ att leva på varje månad efter att hyra och räkningar betalats. Dessa 60 pix ska räcka till mat, skollunch fem dagar i veckan, eventuella tågresor [som går på dryga 60€] till Österbotten, hygienprodukter, nödvändiga klädesplagg, och om man har samvete till det: nöjen. Den som har mera än två hjärnceller kan räkna ut att man går back varje månad, och lever på de pengar man sommarjobbat ihop. Alltid går man back - det är bara frågan om hur mycket...)

... finns det vissa saker som står överst på listan över saker jag vill göra, saker jag behöver och vill ha. Dessa är till exempel:


Ett riktigt köksbord. Gulliga stolar har jag fått av mamma och pappa, men ett bord vill jag ha. Det lilla skrangliga jag har nu börjar ha sett sina bästa dagar. På sjuttiotalet.


En ny mp3-spelare. Istället för den jag har nu, som är min brors kasserade. Som bara bjuder på ljud ur den ena hörluren, och då och då slänger in biljud i den andra. Har bytt lurar, så det är inte dem det är fel på.


Roliga träningskläder. I mer än en uppsättning.

En tv. Burken jag har nu funkar helt okej, men har börjat med egensinnigheter på sista tiden.


Någon slags klockradio eller Wake-up-light att vakna till.


Kläder! Att kunna köpa en och annan top eller klänning utan att gå i konkurs.


Råd att gå på roliga träningspass oftare.


Råd att klippa mig oftare.


Sådana här att sitta på.


Böcker!


Spel!


Sen när jag blir stor...

2 kommentarer:

  1. ja tänk om ma nhade råd med allt man ville ha....suck.... =)

    SvaraRadera
  2. Man borde gifta sig rikt!;)

    Nånej. Egentligen är det ganska roligt att bara tänka på och fantisera om vad man skulle köpa OM man hade råd. De är liksom det som är tjusningen tror jag. Knappast skulle jag sitta och göra långa listor på sådana här saker om jag hade möjligheten att bara gå och köpa dem:)

    SvaraRadera