onsdag 7 april 2010

Seminarium & sånt

Idag har jag suttit och knappat vidare med SPSS och fått in ytterligare värden. När jag loggade ut idag konstaterade jag att det återstår dryga 160 personers svar att mata in. Och det är ganska många frågor per person... Handledaren tyckte att fredag skulle vara en trevlig dag att vara klar med inmatandet. Det tycker jag också. Att det låter trevligt, alltså. Men att det lyckas kan man inte vara lika säker på. Nå, vi fortsätter imorgon bitti.

Mellan fem och sju hade vi graduseminarium. Jag klarade den första timmen ganska okej, men sedan fick jag så hiskligt svårt att sitta stilla. Rastlös! Tränade en lång stund på att balansera en kulspetspenna på överläppen, tills jag såg att professorn mittemot tankspritt satt och gjorde samma sak. Fick övergå till annat för att det inte skulle se ut som om jag härmade honom. Fast det egentligen var jag som började.


Ritade omsorgsfullt en kobåjs i kompendiet istället. Med lasso och tobak och allt. Detta är Maja, 26 år på seminarium. Ähum.

9 kommentarer:

  1. du ritar fint i alla fall :P Kram/Emma

    SvaraRadera
  2. Haha, tack! Fast nu stod det ju tyvärr inte teckning på schemat;D

    SvaraRadera
  3. wautsi! Vi får lov att knaper ihop en bånbok som tu får illustrer.. :) Föresten, ein åv miin favoriten er en fullan ugglo som siter på en sugröir ti en drinkglas (med paraply å apelsinklyfto) som du rita i peffan på na föreläsning, skrattar fortfarand åt e.... :D

    SvaraRadera
  4. Emma >> Ja byrja fniss fö me sjölv så e kom tokodean snarkljud tå ja läst hede. Å folk siter runt me å skriver:D Komber int ihåg att ja sku ha rita na fullan ugglo nagang, men he stämber noo om du säjr e. Finns on kvar? Hadd väl liiti inspirationsbrist på en och annan fyriläsning på peffan...:D

    SvaraRadera
  5. ...borde kanski illustrer min story om Fjalar the Turtle? He sku kuna bli en klassiker!

    SvaraRadera
  6. Har int bildn kvar, men ja minns e klart å tydligt! :) Jees, illustrer Fjalar the turtle, ja köper ein copy åt Bella å Olli!!!

    (P.S. Hitta en braan stödteckensido: http://papunet.net/yleis/kuvatyokalu/fi#browse)

    SvaraRadera
  7. Vad bra du tecknar! Bra att veta om man nån gång behöver få terapimaterial tillverkat... ;)

    SvaraRadera
  8. Emma >> Jå, papunet e superbra, tii finns alltmöjlit bra, å ganska stooran "bildbank" elde va man ska kall e, me tecken! Papunet komber upp i var å varannan kurs, nästan all talterapeuten å fyriläsaren brukar rekommender he. Mamma ha teiji na material ti banttis terifrån å. Å ja brukar ha e som en deil åv terapin ("Nu gör vi först dömhe uppgiften, så far vi å skåda på datorn san!").

    He finns en ganska roolian spel/aktivitet ter som heiter "Sommarnöten" elde na liknand. Ter man ska klick på olika figuren, t.ex. "Vem fiskar?" elde "Vem jamar?". Tå man klickar på rätt figur gör an na rolit. Min klient älskar ti göra he:) He kanski Bella sku tyck om?

    SvaraRadera
  9. Astrid >> Heh, tack. Ja ritade faktiskt en himla massa djur när jag hade biologipraktik på peffan. Ödlor och krokodiler och fiskar och fåglar. Konstigt nog har jag ritat ytterst lite när jag har haft talterapi, har helt glömt bort det. Kanske borde göra det någon gång?

    SvaraRadera