måndag 5 april 2010

Post-påsk

Blörk. Har den här sega, illamående fiilisen nu igen. Igår fick jag knappt i mig någon mat alls, innan jag värmde lite ris och kycklinggryta ganska sent på kvällen. Idag petade jag i mig lite kycklingsoppa framåt eftermiddagen, vilket var ett framsteg.

Har återvänt till ett varmt och snöfritt Åbo idag. Skodillacen har spunnit fram på torra vägar, och det har inte ens varit någon rusningstrafik på asfalten mellan Österbotten och Åbo. Kom fram till ett tomt kylskåp, och cyklade iväg till närmaste öppna kvartersbutik och köade i evigheter för att få köpa lite morgonmål tills imorgon. Andra hade samma tanke, verkade det som.

Imorgon kickar studierna igång igen efter påsklovet. På programmet står bland annat graduhandledning och seminarium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar