onsdag 28 april 2010

Bråttom, bråttom, bara vanligt bråttom

Igår hade jag hejdlöst mycket saker att göra på samma gång. Det var tidig väckning, telefonen som ringde, cyklande till ett ställe för att printa och kopiera och härja, det var graduskrivande och påtande, jag cyklade iväg till andra ändan av stan för att besöka de trevliga tanterna och farbröderna på Kela. Stod där och kryssade i ett sista formulär intill en ganska sliten typ som såg ut att dricka spolarvätska till morgonmål, och nu behövde hjälp att finansiera detta. Han stod hela tiden och fnissade och pratade för sig själv. Tur att någon finner Kelas blanketter roande i alla fall...

Eftermiddagen gick även den åt till att komma så långt som möjligt på gradun, och klockan fem var det seminarium. Jag var så trött så jag inte ens orkade sitta och vara otålig. Ritade inte minsta lilla kobåjs på mitt kompendie, utan satt nästan som folk.

Strax efter att seminariet var slut travade jag och E ner till Kliniken för att hon skulle lära mig hur man filmar. Eller filma kan jag från förr, men det var någonting nytt och snitsigt som gällde. Typ att överföra till en DVD-skiva samtidigt som man filmar.

Kvällen gick åt till att trixa och tvätta och sortera, och till sist drog jag ut på en liten, sen löplänk. Det var en länk som verkligen behövdes. Kvällssol, lagom temperatur och doft av vårkväll. Ah! Sedan dusch och så försökte jag fixa någonting ätbart, men eftersom jag gjorde tusen saker samtidigt brändes fanskapet och jag hade varken tid eller ork att laga något nytt. Dessutom pep telefonen hela tiden, det var samtal och meddelanden som jag inte hann svara på. Så efter denna krävande dag fick jag nöja mig med bränd mat. Nå, vi kan väl leka att det var grillsäsongen som inleddes. Lite sotigt sådär.

Jag märker när jag skriver detta att stressnivån stiger igen, och att tota ihop detta inlägg har tagit max fyra minuter, så ursäkta att språket inte är så bländande. Dessutom har jag massor att göra nu också. Men det gör ingenting, för det är mest roliga saker:) Nu rusar jag vidare! Ajöken!

2 kommentarer:

  1. Maaajaaa... huhhuuu?? Skriv ett ord elder två å förgyll min dag! :) Had du braan semester??

    SvaraRadera
  2. Your style is very unique in comparison to other folks I've read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this page.

    My web blog; laxn

    SvaraRadera