söndag 25 april 2010

Powerwalk [pauwö(r) wå:k]

Jag tog en rask promenad i de vackra omgivningarna kring Aura å i kvällssolen. Den obervante kanske noterar att jag allt oftare använder adjektiv i stil med "vacker", "fin", "trevlig" och "solig" om Åbo nuförtiden. Och ja, jag har börjat gilla den här staden mer och mer på sista tiden. Det tog fyra år att lära mig tycka om Åbo.

Mest njuter jag av de här varma vårdagarna, då man kan njuta av allt fint som finns. Sedan uppskattar jag också att cykla till skolan i morgonsolen, att kila till närmaste kvartersbutik i bara mjukiskläderna sent på kvällen om man behöver någonting, och såklart att sitta på något av de hundratals fina caféerna och smutta kaffe och prata om dittan och dattan.


Domkyrkan cyklar jag förbi minst ett par gånger varje dag, på väg till eller från skolan. Ikväll fanns den längs med min promenadrutt.


Åstranden.


Måsar flyger runt och ger sommarfiilis, och änderna simmar i ån.


Knopparna spricker!


I give you Hallis! Här bodde jag i två år med bästa sambona som någonsin skapats.

...närmare bestämt!


Hallisbron som ledde över till "rätt sida av ån". Den har jag cyklat över hundratals gånger till och från skolan.

Vad säger ni? Helt okej gång- eller löprutt, tycker jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar