måndag 9 november 2009

Vad hon kan!

Det blev en lite senare start till skolan denna måndag, fast jag hade siktat på att börja tidigt. Hade en del skolarbeten att skriva, så jag tänkte gå till biblioteket (som ligger i samma byggnad som skolan) för att skriva. Tro det eller ej - jag har också börjat arbeta bättre där. Kan sitta och titta ut över Aura å och känna hur inspirationen bara stormar emot en. Eller nä, det gör jag ju inte. Jag stirrar in i en röd tegelvägg de gånger jag höjer blicken från skärmen, för att vara ärlig. Men det gör ingenting så länge man får någonting till pappers.

Den sena starten till trots kom jag igång hur bra som helst. Det blev en forskningplan till gradun, ett par skriverier till som ska under samma kategori - hela rasket på kring fyra sidor text. Kände mig ganska nöjd och duktig när jag traskade iväg för att ta lunchpaus. Efter att ha petat i mig lite mat (var inte ett uns hungrig fast jag hade ansträngt hjärnan på högvarv) drog jag upp till logopedin där det vankades nybryggt kaffe.

Eftersom jag hade sådant fint flyt och förutsättningarna var så bra, hällde jag upp en stor kopp kaffe, petade in en liten inspirationsprilla och fortsatte skriva uppe på logopedivinden. Lite skolarbeten med odefinierbar deadline - men som ändå ska göras någon gång. När jag loggade ut från datorn och diskade kaffekoppen hade jag skrivit ett par essäer på raken. Sammanlagt blev det dryga åtta sidor text idag. Bara sådär.

Det är fritt fram att komma med hurrarop och berömmelser i kommentatorsfältet. Jag gillar komplimanger som "ambitiös", "duktig" och "flitig". Även "begåvad" och "jävligt snygg" går bra.

Nu har jag varit en sväng via butiken och handlat ett par småsaker (pesto, duschtvål, bröd) och laddat med kaffe och banan. Ska ut och springa.

3 kommentarer:

  1. Tack så mycket! De e alltid lika kul att få kommentarer, så kommentera gärna mer ;)

    SvaraRadera
  2. Oh du begåvade fagra kvinna. Du Öjas gåva till världen. Du oemotståndligt blonda bombnedslag som lyser upp den mörka åbonatten.

    Det Era vackra händer rör vid ska säljas på e-bay för ett svinpris så alla i oändligheten ska få beskåda det Maja from Finland en gång vilat sina händer på.

    Oh, hur skall jag beskriva Eder och den kunskap Ni utstrålar. Vi vanliga dödliga bugar oss inför den ambition och viljestyrka Ni besitter.

    "We, who are about to die (eller snarare drunkna i oavklarade kurser) salute you!"


    (Bra? Over the top? Överdrivet? Eller spot on?? ;) :P )

    SvaraRadera
  3. anna >> Tack själv för fina bilder! Jag tittar in snart igen:)

    emma >> :D He va liiti snålt tyckt ja! Tu sku ha kuna nämn nating om min fantastiska talang i textilslöjd, samt att ja har förmågan ti sta å vara simlärar två viko i pissväder å alder låta mina nerver eller mitt strålande leende svika. Frusi - vem tå?;)

    SvaraRadera