tisdag 10 november 2009

Saker. Ting. Grejer.

Idag har jag hunnit med lite olika saker. En snutt skrotlyft på förmiddagen, handledning med positiv feedback, titta på två stycken intressanta terapier bakom spegeln och en del annat. Under en av terapierna var en av våra professorer och handledare på plats i mörkerrummet, och gav oss viskande kommentarer till allt som pågick i terapirummet. Det är kul att ha en expert på plats samtidigt som terapin pågår i realtid, man får liksom en live-demonstration med kommentarer och kan fråga upp grejer direkt när man kommer på dem.

Dessutom - förutom allt detta - fick jag sitta på graduseminarium till klockan sju på kvällen tillsammans med mina studiekompisar och tre professorer. Alla lagom fnittriga till följd av lågt blodsocker och en lite för lång dag.

När jag traskade ut till cykeln på gården var det redan beckmörkt. Tur att det finns små lysande spottar infällda i kullerstenarna på skolgården att följa, annars hade man knappt hittat ut till gatan. Jag trampade raka spåret iväg till Studentbyn i kvällskylan för att ge Bror en hjälpande hand med ett skolarbete. När det var gjort ilande jag hem och vände ihop lite kvällsmat.

2 kommentarer:

  1. det låter himla snärtigt det där med live-demonstrationen. det måste ju vara bland de bästa sätten att lära sig saker.ting.grejer på!
    varje gång du skriver om din bror känner jag ett sting av avundsjuka. det hade varit så roligt med en sådan på samma ort under studietiden. eller under vilken tid som helst, för den delen.
    tack för din vänliga kommentar, maja. det värmde hjärtat ska du veta!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det ÄR snärtigt! Vi tittar ibland på videoinspelade snuttar på terapier någon av oss studerande eller någon av våra handledare har gjort, så att man kan diskutera efteråt. Men att titta i realtid känns mera "på riktigt". Dessutom är det mysigt att sitta där i mörkret och viska:)

    Det är trevligt att ha min bror här. Pga inbesparingar, skolor som stängde och skolbyten har jag sammanlagt i mitt liv bara gått ETT ÅR i samma skola som något syskon, det var när lillebror gick på ettan och jag på sexan:( När jag bodde i Vasa bodde båda bröderna i Öja, och samma sak när jag flyttade till Åbo, förutom när de var i militären. Jag har alltså inte bott nära någon av bröderna på många år:( Så jag uppskattar att åtminstone en finns på cykelavstånd nu!

    Tack själv för trevliga kommentarer! Kram!

    SvaraRadera