måndag 30 november 2009

Krångel och fanskap

Satan i gatan, mitt Internet fungerar icke. Eller Internet som fenomen funkar ju, men nejförbannat att jag kommer åt det hemifrån. Jag undrar vad som är kruxet denna gång. Misstänker att DNA inte riktigt fungerar som det ska. Jag har nämligen IGEN fått en betalningspåminnelse, där man hotar med att koppla ur nätet om jag inte betalar 24 pix fort som attan. Men jag HAR INTE fått någon räkning, varken i pappers- eller e-form! Vad är det man påminner om?!

Nog för att jag i vissa avseenden kan anses vara yr, men räkningarna mina betalar jag i alla fall. I den mån jag får dem. De räkningar jag inte får brukar jag inte betala. Duh! I DNA:s fall känns det som om jag aldrig får några räkningar - bara påminnelser och fanstyg. En gång fick jag till och med hot om indrivning och prick i registret och allt vad det var. Utan att ha fått minsta räkning innan. Mig veterligen ska man nog ha fått både räkning och påminnelse innan sådant sker.

Nå, hittills har jag snällt betalat det de har frågat efter, men det börjar smaka surt. Jag tror bestämt att jag ska ringa upp DNA och skrika några väl valda ord åt tanterna och farbröderna där. I verkligheten kommer det inte alls att gå till så. Jag kommer antagligen att stamma: "Sorisorisori men jag har inte fått någon räkning, ursäkta så hemskt mycket!". Säger personen i andra änden av tråden någonting till svar kommer jag antagligen att skrika "Förlååååååååt! Jag ska aldrig mera störa!" och slänga på luren. Sådan är jag.

2 kommentarer:

  1. Har varit med om precis samma sak men med Eliisa, de började också hota om indrivning och hela ramsan :)hade inte heller sett en skymt av nån räkning före indrivnings kuvertet damp ner i postlådan :)
    ja ja, int ere lätt tå he e svårt! :)

    /Bobbi

    SvaraRadera
  2. Det är någonting mystiskt med telefonoperatörer... har hört om flera som har haft problem med dem, både DNA och Saunalahti. Och nu tydligen Elisa också. DNA har funkat utmärkt, nätet har inte brutit en enda gång och aldrig har det krånglat. Men systemet med räkningarna suger minst sagt:(

    SvaraRadera