fredag 27 november 2009

Forskning

Först och främst: nej, ingen pilottestning idag ännu. Satsar istället på måndag eller tisdag. Då borde jag också ha fått det jag behöver för att kunna köra vidare med projektet.

Känner att jag skulle behöva ett stort kontor där jag kan sitta och se viktig ut nu framöver. Ett skrivbord i massiv ek med stora pappersbuntar och tjocka böcker på. Där skulle jag sitta på en gammaldags skrivbordsstol och titta på mina papper och då och då mumla "hmm...". Som pappa Rudolf i Sunes Jul.


Skulle någon komma och störa mig i mitt viktiga arbete skulle jag ge dem ett strängt ögonkast och väsa "Sch! Jag forskar!". Sedan skulle jag tända en cigarr och sucka "Låt se, var var jag nu...". Så har jag nämligen alltid trott att det går till när man forskar. Alternativt att man står i labbrock med skyddsglasögon och tittar på vätskor som bubblar i olika behållare och rör.

2 kommentarer:

  1. är det inte så det går till då?!

    SvaraRadera
  2. Det kanske det kan vara, förresten! Det är väl ingen som säger att man inte skulle få forska som man vill. Pampigt skulle det se ut i alla fall... :P

    SvaraRadera