fredag 6 november 2009

Seminarium, skolarbeten och ruskväder

Dagen spenderades med att sitta på seminarium igen, och när det var avklarat klockan två trampade jag till skolan. Detta för att eftermiddagsluncha och skriva lite skolarbeten. Efter att ha svängt i mig grönsaksbullar med ris och gräddfilssås och ögnat igenom tidningen parkerade jag mig framför en dator med en stor kopp kaffe. Två essäer totade jag ihop i ganska rask takt, och sedan ansåg jag mig vara klar för den här veckan. Hemåt.

Fick lite skrämselhicka när min älskade dator började hacka och hosta framåt kvällen. Datorn som jag köpte i höst efter att ha knegat ihop pengarna på åldringshem i sommar. Att förtjäna loss en dator betyder ganska många blöjbyten och ganska många nagelklippningar och ganska många pyjamaspåklädningar kan jag meddela. Men efter att ha startat om maskineriet spinner datorn utmärkt igen. Kanske var någon liten kråka i systemet, bara.

Ikväll var jag ute och sprang i riktigt ruskväder. Det trasade ner snöblandat regnslask och blåste motvind den första biten. Ändå kändes det relativt lätt och gemytligt. Fötterna trummade på i maklig men jämn takt. Jag kände mig som en genomblöt, självlysande, rosa prick när jag knatade uppför sista backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar