söndag 19 oktober 2008

Tre grisar blev det


Jag sitter ofta och klottrar när jag talar i telefon. Ikväll blev det till exempel tre grisar på rad. En stor och två små. Undrar om man kan skicka in sådant till någon psykolog och få ett utlåtande. Vad säger mitt klotter om min personlighet. Och varför ritar jag... grisar?


Som jag sa att jag skulle så har jag avklarat en uppgift till idag. Efter att ha joggat till och från gymmet och gjort ett riktigt tungt pass blev det dusch och kvällsmat. Jag kokade kaffe och slog upp Word. En stund senare var kaffet uppdrucket, och ytterligare en tid efter kunde jag spara skrivelserna på lilla minne-pinnen. Ett rött streck till på listan på kylskåpsdörren. Så nu kan man känna sig nöjd.


Helgen börjar lida mot sitt slut. Igårkväll blev jag lite orolig, för helt plötsligt kom jag inte ihåg vad Mika heter i efternamn. Satt och stirrade rakt fram och tänkte febrilt. Fick till slut kolla på telefonen för att få reda på vad det var. Blev lite rädd faktiskt, en stund var jag övertygad om att jag hade fått hjärnblödning. Men kanske inte.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar