fredag 17 oktober 2008

Helg = plugga ikapp

Det klarnade lite idag. Satt efter morgonens föreläsning uppe i logopedin med ett par klasskompisar och förhörde dem noga angående allt det där jag inte fattar. Synkade kalendrar och så vidare. Nu fick jag något slags sammanhang i tillvaron, vilken uppgift som hör till vilken kurs, vilka föreläsningar som hör till vad, och vad jag förväntas göra.

Det jag förväntas göra under en löjligt kort tid är inte småpotatis. Resultatet blev en lång lista som numera finns på min kylskåpsdörr. Här trängs inlämningsuppgifter, rapporter och tenter i en lång rad, och då finns inte forskningsprojektet, det som tar mest tid och energi av allt ens med. Och så den lilla detaljen som kallas kandidatavhandling, som förväntas kokas ihop av undertecknad detta år. Jag visste att tredje året skulle bli crazy - men inte såhär crazy.

Efter mat och kaffe med pärlorna på klassen tog jag tjuren vid hornen och kopierade, printade, sökte material och cyklade via bibban en sväng och kånkade hem ett par böcker. Nu har jag skolmaterial som lätt räcker över hela helgen. För det är det helgerna kommer att gå ut på så där ungefär fram till jul. Ta vara på tiden man har att göra skolarbeten när man inte behöver sitta i skolbänken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar