måndag 20 oktober 2008

Neeeeeeej!

Neeeeeeeeeeej. Den nya veckan inleddes inte alls bra! Efter att ha cyklat på mitt lilla ärende, lämnat in böckerna och via skolan på lunch skulle jag ställa mig iväg till Hanken på statistik, men vad händer? Jo, detta!
Cykelnyckeljäveln går av på mitten så att halva nyckeln lämnar inne i låset. Cykeln står alltså låst på skolgården och jag får gå till Hanken. Gå. Gå! Jag hatar att gå! Det går långsamt. Det är tråkigt. Och framförallt - det går långsamt och är tråkigt!


Nu är jag cykellös. Hur får man ut en nyckel ur ett lås? Svar: inte. Då måste man såga av vajern på något vis. Utan järnsåg, eller ens såg. Ingen tång har jag, ingenting. Varför har jag bara verktyg jag inte kan använda? Varje gång jag behöver någonting får jag köpa nytt, för det är just det jag inte har som behövs. Voihan vittu, rent ut sagt.

2 kommentarer:

  1. Really beautiful posting!
    Nice card! Congratulations!!!

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag känner inte dig, men jag tänkte ändå bara meddela att jag bor i Åbo och har verktyg att låna om du behöver :) Men du kanske nog redan har fixat det vid det här laget!

    SvaraRadera