lördag 18 oktober 2008

Har du ganska mycket tid att fördriva?

Utmaning! Perfekt om man är lite sysslolös och har en stund att sitta vid datorn och fördriva tid. Ingen heldagsprojekt, dock.




1) Svara på frågorna genom att skriva in svaren på Googles bildsökning.

2) Välj en bild från första resultatsidan och publicera den på bloggen.



Hur många år fyller du vid nästa födelsedag?
- Joo-o, minsann. Tjugofem år blir det. Det är väl lagom?


Vart vill du resa?
- Till Aussierna ska jag någon gång ännu.



Vilken är din favoritplats?
- Nå, det verkar väl vara där runt Heimsjön. I alla fall tycks jag alltid dras ditåt, mer eller mindre stretande;)


Din favoritpryl?
- Ingen prylbög är jag, men datorn behöver jag så mycket så jag kan rent praktiskt sett inte vara utan den.


Favoritmat?

- Få saker slår riktigt bra rökt lax!

Favoritdjur?
- Inte ens jag kan motstå en riktigt söt hundvalp:)


Favoritfärg?
-Beror på vad färgen sitter på, men sköna naturfärger som olivgrönt, brunt och grått går oftast hem.


Vilken är din sinnesstämning just nu?

- Den är väl aldrig särskilt bestående...


Vilket är ditt färdmedel?
- Min skraltiga cykel som knakar olycksbådande varje tramptag. Jag väntar med spänning på morgonen då kedjan brister och jag är på väg nedför den branta backen jag bor uppe på. Det lär smälla bra i korsningen där nere, en av de livligare i Åbo.


Vad gjorde du senaste lördag?

- Var en sväng till Kokkola på eftermiddagen. Om någon undrar så är det den berömda Figarolkatten som finns på bilden. Den finns på en byggnad i Kokkola och har så funnits i urminnes tider. En ständig källa till debatt; ska den målas över, ska den rustas upp, ska den vara så sliten som den är, ska vi bara låta den försvinna... Jag gillar hur som helst målningen, den är så där snyggt retro!


Vad gjorde du senaste söndag?
- Jag var på 1-års kalas!:)


Vem är du lik?

- Jag har vid flera tillfällen - en gång två gånger på samma dag - fått höra att jag är lik Maria Bello, och är löjligt stolt över det! Har nämnt det tidigare, men jag gör det gärna igen;) Vanligtvis brukar man inte själv se likheten, men när jag har kollat och jämfört lite foton så kan jag faktiskt se en lite lustig likhet där kring ögon, panna och kinder. Vilket gör mig glad, för jag tycker att hon är ruskigt snygg:P










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar