söndag 26 oktober 2008

Regn

Det formligen störtregnar i Åbo idag. Häver ner. Har så gjort hela natten också, jag kunde knappt somna för att det dundrade och trummade på fönstren. Som tur är, är det söndag och jag behöver inte trava till skolan och hänga ytterkläder och skor på tork och tassa runt i våta strumpor, som fallet var tidigare i veckan.

Åt morgonmål till Emil i Lönneberga i morse! Så mysigt! Emil var på marknad den här gången, och kom hem med en halt höna, en häst och en ko. Och en sammetsask åt lilla Ida.

Sedan har jag dammsugit. När jag blir stor ska jag ha den exklusivaste dammsugaren som finns, helst med ABS-bromsar, servostyrning och Air Condition. I alla fall en som inte drar in sladden hela tiden, gaaddääm! Sladdvindan är sönder, nämligen. Den stoppar inte, utan drar in hela tiden. Irriterande.

Undrar om det regnar lika mycket i älgskogen idag, förresten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar