onsdag 10 februari 2010

Studeri, studera

Jag anlände till skolan som en stel istapp i mänsklig skepnad imorse. Femton minus stod det på mätaren i mitt köksfönster innan jag trampade iväg. Vad kan man. Dagar som dessa tackar jag åter min lyckliga stjärna för att jag numera bor nära skolan och inte behöver kriga mot snöoväder på Hallisbron på morgnarna.

Har tillbringat dagen i studiernas tecken. Ringt massor med samtal, printat, sorterat, stansat (men bara 450 stycken idag) och postat formulär. Ännu ett steg framåt på den knaggliga vägen som heter GRADU. Framåt eftermiddagen började inspirationen tryta, och halv sex gav jag upp för dagen. Innan jag cyklade hem riggade jag klart lite uppgifter åt mig att hugga i med imorgon bitti. Då när man ännu är för sömnig för att organisera och planera, men tillräckligt vaken för att fungera mekaniskt.

Tror jag ska lägga mig tidigt ikväll. Imorgon blir det nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar