lördag 20 februari 2010

Kall promenix

Uj, uj, uj. Jag packade på mig ytterkläderna och gick ut på en förmiddagspromenad längs Aura å. I fickan hade jag till och med kameran, men den fick stanna där hela rundan. Jag kunde inte förmå mig att plocka fram den, eftersom det var så ruskigt kallt. Annars en trevlig runda - men kaaaaall!

Skojigt nog hade jag motvind på hemvägen. Och en sådan kall vind dessutom! Ansiktet sved, tänderna värkte och både händer och tår blev alldeles stelfrusna. Det är så kallt att till och med solen är alldeles blek. Inte alls den där vackra februarisolen som får världen att glittra...

När jag kom hem förbrukade jag vatten för en mindre by i Afrika medan jag stod i duschen. När jag var färdig en dryg halvtimme senare var fingrarna som små russin och varmvattenreglaget fem före i botten.

Har tagit en liten uppvärmningspaus under filten på soffan med en kopp hett kaffe. Kroppsvärmen börjar vara återställd. Nu ska jag kriga mot dammsugaren och kolla vem som vinner kampen om sladden. Vi drar åt varsitt håll, men jag är envisare!

3 kommentarer:

  1. Men Maja! Slå åtminstone en knut på sladden när den är helt utdragen så kan den väl inte rulla in sig tillbaka!!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Hittade din blogg när jag surfade runt. Oj, vad jag har skrattat, tack för det! Du kan skriva du! :)

    SvaraRadera
  3. Det kunde man kanske inte tro, men det kan den. En gång slog jag knut och knipsade fast en stor hårklämma i plast kring knuten. Dammsugaren drog in knuten och allt och åt upp hårklämman. Eller sög upp den i röven, kanske man borde kalla det...

    Anonym 2 >> Åh, tack! Och välkommen åter:)

    SvaraRadera