lördag 6 februari 2010

Bruten


Idag lyckades jag äntligen bryta förbannelsen. Jag har köpt ett klädesplagg för första gången på en evighet. De senaste typ tio gångerna jag har försökt hitta någonting i klädbutiker har slutat med att jag har gått hem tomhänt. Billigt, förvisso. Men tråkigt. Jag kan ju inte trava runt i samma gamla paltor precis varje dag. Och att skifta mellan grå och svart kofta som jag brukar räknas inte som någon större variation...

Det blev inte ens någonting svart! Det brukar det nämligen bli om det blir någonting. Idag blev det lila och lite andra färger, i ett - hör här - mönster. Mönstrade kläder är avancerat när det gäller mig.

Dessutom hittade jag förutom detta plagg en perfekt klänning som föll mig i smaken. Tyvärr fanns det inte rätt storlek, alla var för stora. Sådant är lite frustrerande. Men det känns i alla fall bättre att man inte hittar tillräckligt små kläder än att ingenting ryms på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar