måndag 8 februari 2010

Mera snö

Nämen se, det snöar idag! Vilken tur, när vi nu annars har en så förbannat snöfattig vinter. Dessutom har jag lyckats förlägga såväl mössa som vantar. Men det är i och för sig ingenting nytt, jag brukar lägga dem på en massa konstiga ställen så att jag inte hittar dem förrän långt senare. Imorse stod jag faktiskt en lång stund och försökte tänka: "Var, Maja? VAR har du lagt dem?", men inte fick jag någon klarhet i saken för det. Fick ta en av mina sjuhundra reservvantar och en alternativ mössa.

Nå, de dyker väl upp vad det lider. På hatthyllan är de inte, vilket betyder att de kan finnas exakt var som helst förutom där. Igår hade jag till exempel lagt en påse frysta morötter i torkskåpet istället för tillbaka i frysen. Det symboliserar ganska väl min tankspriddhet.

Jag har idag vistats i skolan för att göra lite gradujobb, printa och ordna lite småsaker. Samt gå på handledning. Imorgon blir det tidig väckning och gradujobb hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar