fredag 5 februari 2010

Lägesrapport från graduskribenten

Handledning idag. Allting flyter på ungefär som det ska, även om det blev ett långt uppehåll från allt vad gradu heter under tiden jag jobbade. De godkända tillstånden har droppat in, det senaste idag på eftermiddagen, och snart får jag börja skicka ut blanketterna.

Kommer ändå att få skriva med rask fart och utan dröjsmål under vårterminen om detta ska gå ihop. I slutändan går det som det går, men jag är inte beredd att kasta in handduken i första taget. Heltidsstudier kommer det att bli, med fokus på avhandlingen.

Förutom gradun har jag idag fått en klient som jag ska teraputta vid sidan av skrivandet. Jag sitter i skolan och skriver, och i samma byggnad finns vår klinik, så det passar utmärkt. Bara att traska några trappor ner och ge terapi.

Annars har det varit en synnerligen alldaglig fredag. Förutom följande: Jag drog ut på en bra kvällslöprunda med - hör här - mp3-spelaren i öronen. Jag tror jag tammefan håller på lära mig detta med att springa och lyssna på musik! Tidigare har jag sett det som ett stressmoment, och föredragit att lyssna på väder och vind, samt ljudet från skor mot underlaget och mina egna andetag. Lite terapeutiskt, sådär. Men nu har jag fått överta min brors mp3-spelare, eftersom han köpte en ny. Och se där, jag börjar lära mig jag också. Braa kaar kan änder se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar