onsdag 3 februari 2010

Mangleiss

Idag skubbade jag till skolan i en mycket vacker februarimorgon. Nu är det inte plågsamt dyngkallt, utan snarare vinterfräscht. Känns bättre att anlända till en föreläsningssal med lite diskreta äppelkinder och frisk luft i lungorna än att ramla in med rimfrost i ögonbrynen och fruset snor som två valrossbetar ur vardera näsborre. Det där sista var eventuellt en överdrift.



Det var sista dagen av vår kurs i Orofaciala missbildningar på schemat. Maratonföreläsning mellan nio och ett, med ett intensivt stirrande på videoklipp där man skulle bedöma talet hos en liten flicka med gomspalt. Om och om och om igen snurrade klippet, och vi försökte tolka och transkribera så snabbt vi kunde.

En tiominuters snabbpaus ingick, och så avslutades kursen med tent där och då. Det skulle vara fem frågor, men examinatorn hade visst räknat fel, det fanns två stycken fråga nummer två. Alla satt och skrev så fort de bara kunde, för det blev långa svar på alla frågor. När tiden tog slut hade ingen ännu hunnit skriva klart de sex frågorna, så vi fick ta hem tenterna och fortsätta där. Till klockan 22 ikväll fick vi tid. Puh!

Gick tillsammans med en klasskompis för att luncha, och sedan hem för att fortsätta skriva. När jag försökte öppna dokumentet lyckades det inte, eftersom mitt Word tydligen inte var i bruk längre. Inte orkade jag börja ladda ner något OpenOffice heller, så här mitt i. Hällde i mig två koppar kaffe, drog på ytterkläderna igen och traskade tillbaka till skolan. Skrev klart och gick hem för andra gången idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar