onsdag 1 april 2009

Två streck på listan idag

Har fått uträttat en del idag också, struktur så det förslår. Med paus för lunch och några timmar senare handledning har jag färdigställt två skolarbeten, komplett med teoridel och allt. Klockan var nästan halv sju när jag loggade ut och cyklade hemåt. Då tyckte jag att jag hade dagens insats på stickan.

Varför sitter man då i skolan och påtar med uppgifter när man lika gärna kunde göra det hemma. Nå:

a) det är behändigt i skolan, för där får man ta lunchpaus, äta och återvända till skrivandet, utan att slamra med kastruller eller annat tidskrävande som gör att man helt kommer av sig

b) man kan träffa på klasskompisar som man kan fråga grejer av eller be om tips eller åsikter. Som jag och klasskompis J idag som satt och hojtade åt varandra från varsitt "bås" uppe i logopedin "Hördu - skulle du säga att afasin är mildare eller att den är lindrigare? Kan man säga att man drabbas av en språkstörning? Skulle du inleda med det här stycket?"

c) man kan enkelt printa ut material om man råkar hitta sådant man behöver bums-nu

d) man kan knata ner till skolans bibba om man skulle behöva någonting därifrån

e) datorerna är snabba och behändiga att skriva på, och nätet slår inte av sådär då och då

Sedan blir det mera strukturerat att cykla till skolan, göra skolarbete där och cykla hem. Jag har svårt att både börja och dessutom att avsluta om jag skriver här hemma. För det första kupar jag undi (pappas uttryck som betyder att man smiter undan) skolarbetet halva förmiddagen här hemma, och sedan får jag tvångssyndrom och sitter och skriver "bara en grej till" halva natten. Inte bra. Nu när jag börjar få kläm på det här med att sova och allt.

2 kommentarer:

  1. du är alltså lite som coldplays låtar om du jobbar hemma ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det kanske man kan säga. Jag bara dräller på och vet inte varken när jag ska börja eller sluta;)

    SvaraRadera