lördag 4 april 2009

Sneakers - check!

Såhär på en lördag kan man påta på med det ena med det andra. Till exempel kände jag helt enkelt för att dra en repa på stan, vilket är lätt som en plätt och riktigt gemytligt när man har en bra cykel. Bara att glida iväg:)




Skulle nu egentligen inte ha någonting, men stack mig in i Andiamo (skoaffärskedja, alltså) och kollade runt lite. Och se där, jag investerade i ett par sköna sneakers, just sådana som jag skrev om igår! Superbekväma, svarta (passar till allt) och enligt mig riktigt snygga. Är det inte när man inte har något mål med sitt traskande på stan som man gör de bästa fynden?



Det är förresten Hullut Päivät i stan. Jag undvek effektivt alla butiker där man flaggade gul-svart, för där är det - som namnet antyder - helt galet. Däremot gick jag i godan ro på Indiska och hittade åtminstone 14 grejer jag skulle ha kunnat köpa. De hade en massa tunikor och klänningar och sköna toppar i just min smak. Lite sådär långa och tunna och roliga. Men jag dreglade bara lite på kläderna där de hängde på sina galgar.



Dessutom smet jag än en gång undan dessa nagelfilare i Hansa. För er icke insatta kan jag berätta att det i Hansa står ett gäng, både kvinnfolk och karar och grabbar en i armen när man går förbi och - börjar fila ens naglar! Första gången förstod jag inte att smita, så där stod jag medan en typ (av manligt kön, men jag skulle inte definiera honom som karl) filade min pekfingernagel samtidigt som han pratade niitä näitä. Sedan bad han mig titta på vad han åstadkommit. En väldigt, väldigt blank nagel. -Helt utan lack! utopade nagelkillen, och erbjöd mig att få köpa filen för ungefär en halv förmögenhet. Jaa-a, allt ska man vara med om på detta ställe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar