måndag 20 april 2009

Tandläkaren

Idag har jag varit till tandläkaren för att bygga mitt första hål! Cyklade dit som ett jehu - oj, vad jag har saknat min cykel - och fick nästan direkt kliva upp i stolen och bli omskött av min snälla tandläkare. Det här var alltså första gången i mitt liv tandläkaren skulle göra annat än nicka och säga att jag har fina tänder och låta mig välja glansbild. Det största ingrepp jag har varit med om är att bli penslad med fluor som smakar banan.

Okej, så det var kanske inte fullt så roligt att laga hål, fast jag nu har tjatat om att jag älskar att gå till tandläkaren. Ganska satans ont gjorde det till och med ibland, och jag kände hur svetten klibbade i händerna. Nu vet jag i alla fall hur det känns att bli borrad, en annorlunda, skarp smärta. Varje dag lär man sig något nytt.

Det där lilla kanske-nästan-hålet som eventuellt skulle fixas till hösten passade tandläkaren dessutom på att borra upp och fixa samtidigt. Medan jag ändå hade munnen öppen, eller hur de nu resonerade.

1 kommentar: