söndag 26 april 2009

Jag vill inte bo i bur!

Söndag och för min del denna veckas enda lediga dag. Jag är helt död, känns det som. Hade ont i näsan redan när jag vaknade, vilket är ett tecken på att jag är trött. Jo, det är sant. När jag har haft mycket att göra eller sovit för lite eller ätit för dåligt eller på något annat sätt är slutkörd signalerar min näsa att jag måste vila lite. Vilken tur att jag inte behöver göra någonting då. Jag fåt slappa. Känner jag mig själv kommer jag att ha leidon om ungefär... tjugo minuter.

Det är en otroligt fin dag igen. Efter fyratimmarskaffedejten med A igår är mitt bröst skrikande rött, trots att jag inte brukar bränna mig. Vilket jag fånigt nog sa åt A igår. Att jag inte bränner mig, alltså. Lite pinsamt att direkt efteråt anta kräftton i hyn...

Stod ute på piskbalkongen (nu vet jag vad Karlsson på taket snackade om, jag har nämligen en piskbalkong) imorse och kände hur varmt och skönt det var. Ingen egen balkong har jag, och hade vi bott kvar i Hallis hade vi släpat ut filtar och kuddar och njutit i gräset på bakgården. Just nu känns det lite sunkigt att bo i en bur i stan. När det är så fint väder! Och det där med att ta en prydlig promenad till parken och sitta och spärr på en bänk är nog inte riktigt min grej.

Så att, så att. Jag håller på att städa lite idag, för det är verkligen nödvändigt. Har inte ens haft tid att städa den här veckan, så det är dammigt som i en... öh, gruva. Eller en källarlokal under sandblästring kanske. Har hört att sådant är dammigt. En sådan söndag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar