måndag 20 april 2009

Glad Påsk i efterskott!

Eftersom jag under mitt Österbottensbesök aldrig hade en fungerande dator, kamera med batterier, kamerakabel och rätt program samtidigt, kunde jag aldrig ladda upp några bilder åt er. Det vore ju synd att låta dem bli kvar i gömmorna, så här kommer en fotokavalkad från påsken i Terjärv och Öjan.


Det började såhär muntert i Terjärv på påskaftons morgon. Undertecknad skulle iväg till jobbet, och lyckades övertala herrn att kliva upp med mig. Det gick ganska lätt när jag lockade med nybryggt kaffe framför påskliljorna.


Efter avslutad arbetsdag styrde vi ut till mammas och pappas nybyggda villa i Öjaskären. Såhär fin utsikt har den tjocka badtanten från sin plats i fönstret. Bry er inte om byggresterna som skymtar där ute. Stället än under konstruktion ännu.

Min pappa som kan nästan allt rökte en hel lax.


Den åt vi med mammas klyftpotatis och äppeltzatziki. Skulle ha tagit kort på desserten också - pascha - men jag åt upp den så fort så jag hann inte. Pascha är nog det bästa som finns.



Jag som börjar bli tant uppskattade särskilt kaffi på maatn. Så utomordentligt sirligt! Mommos arvegods, spröda kaffekoppar med assietter och tillhörande gnäddsnäcka och sockerskål. Fantastiskt. Jag spretade med lillfingret så jag nästan fick kramp på kuppen.

1 kommentar: