söndag 1 februari 2009

Äckligheter, del 2

Ingen cykel blev det alltså denna helg, men en del annat. Till exempel har några sidor till lagts till handlingarna. Jag säger fortfarande inte hej, men kommer eventuellt att småningom söka mig över bäcken. Eventuellt.



Har agerat barberare idag igen! Rakade en 3-millisfrisyr, det är lätt och ganska roligt att köra på med maskinen över skulten. Sedan fick jag raka skägg också. Massor med skägg. Man kan säga att min kund gick från burrfrilla och helskägg till kortsnaggat och slätrakat. Jag är en kvinna i många skepnader, barberare är en av dem.




Efter hårvården hämtade jag dammsugaren för att snabbt suga upp alla lämningar, och körde ett varv över datorn intill också. Det brukar samlas damm mellan tangenterna, nämligen. Men nejjjjjj, en av tangenterna rök med! P, närmare bestämt. Slurp, in i dammsugarslangen. Fick klippa upp påsen och gräva omkring bland allt damm och hår. Till sist hittade jag mitt P.




Idag har jag varit till Subway! Detta var den första gången för undertecknad. Ja, jag har aldrig tidigare prövat på stället, otroligt nog. Vi stod och köade bakom en kvinna, och jag stod och försökte bestämma mig. Valet blev enkelt, för vi vände på klacken och gick tomhänta därifrån. Det fanns ingenting som såg det minsta lockande ut. En jävla torr, vit batong med höna eller rostbiff eller andra tråkigheter på. Till det då: limsa och chips eller vad det nu var. Yäk. Ha era mackor, Subway.




Traskade iväg till Rosso istället och avnjöt en god biff så här på söndagskvällen. Sämre kan man ha det. Lite lustigt var det att servitrisen nog frågade fyra gånger om vi hade S-etukortti. Både före, under och efter middagen. Dåligt minne eller bara tjatig? Men JAAA, vi HAAAR S-etukortti.




Mindre lustigt var ylande ungar inne på restaurangen. Jag vet att man ibland måste ta med sig småbarn ut, och jag vet att de inte alltid är tysta och stilla som möss - men något slags ansvar har ändå föräldrar. Många går ut och äter på en söndagskväll just för att få äta ifred från stojande ungar, för att bli serverade och ha det lugnt och behagligt. Då vill man inte vara tvungen att be sitt sällskap upprepa sig hela tiden, för att man inte hör vad han säger på grund av att några valpar härjar i lekhörnan.




Lekhörna på restaurang borde förresten vara förbjudet, för vissa föräldrar verkar tro att man kan lämpa av ungarna där för att skrika och kasta bollhavsbollar sålänge mamma och pappa äter. Alla tycker inte att tjutande barnskratt är charmigt, och vissa vill helst ha lugnt och behagligt när man sitter och äter. Har dessutom kommit in i en fas där jag inte tål barn som med klagande gnällstämma pockar på äiiiiiiiiiitiiiiiiiiiiii, och om möjligt än värre iiiiiiiisiiiiiiiii. Det låter så vansinnigt pipigt och enerverande.




2 kommentarer:

  1. det är ju bra att ha barberaryrket att falla tillbaka på ifall om att... (*vet*)
    ni skulle ha stannat på subway, jag tycker deras mackor är suveräna - fast jag inte äter dem längre.
    vi var på rosso på torsdag kväll, mor bjöd oss på mat. tre av fem var missnöjda med maten o det harmade storligen att mor lilla måste pröjsa en hundring för något som smakade assit...

    SvaraRadera
  2. Jo, många gillar Subway har jag hört... men jag är nog bara ingen mack-människa, helt enkelt. Vad synd att maten inte smakade, det känns så tråkigt när man ska gå ut och äta gott, och så blir man besviken:( Helt ok var vår mat på Rosso igår, alldeles lagom med biff, örtpotatis och varm zuccini.

    SvaraRadera