lördag 7 februari 2009

25 sanningar

Har sett detta på lite olika bloggar jag har läst. Kanske någonting som cirkulerar på Facebook också? Eftersom jag inte är medlem på Fejset, så kommer här mina 25 sanningar om mig själv:

1. Jag är av den irriterande längden 169,5 cm. Jag är alltså bara nästan 1,70. Damn!
2. När jag var kanske 5 år höll jag på att drunkna på midsommarafton ute på villan, och min mamma hoppade i och räddade mig. Det första hon sa när hon vräkte upp mig på bryggan var : "Ja-a. Få se om min klocka var vattentät...".
3. Jag gillar att plåga mig själv lite, som genom att fara ut och springa när jag egentligen är alldeles slut eller att vänta en stund med att äta när jag är riktigt hungrig. Bara för att testa.
4. Jag låtsas vara synnerligen hård, och försäkrar att jag "skiter i vad folk tycker", men egentligen tar jag åt mig väldigt lätt. En elak kommentar från en sjuk människa eller ett svärande från en alkis på stan kan göra mig ledsen på riktigt.
5. Jag är egentligen en enstöring som tycker om att vara ensam.
6. Jag har aldrig under mitt 25-åriga liv haft ett hål i en tand.
7. ...och kanske det är därför jag älskar att gå till tandläkaren och tycker att det är jätteskönt att bli påtad i munnen.
8. Jag är ohälsosamt tävlingsinriktad gällande nästan allt - vill alltid vara värst och bäst. Gäller mest fysiska saker, vad gäller skola och vitsord bryr jag mig inte nämnvärt.
9. Jag talar ofta med mig själv.
10. Min lista över saker jag skulle köpa om jag hade råd för tillfället lyder: a) en större soffa b) en dator och c) ett matbord.
11. Jag har extremt svårt att somna.
12. Jag gillar inte att gå hemifrån utan att ha bäddat sängen.
13. Jag är pinsamt svag, klart under medeltalet för flickor skulle jag tippa. Vilket stör mig oerhört.
14. Jag har svårt för människor som pratar för mycket om ingenting.
15. Jag är otålig och blir irriterad på små saker som tar länge.

Här inser jag att jag bara verkar hitta på dåliga saker... Punkt sexton får därmed bli:

16. Jag är pessimist av den värsta sorten. Jag tror att allting kommer att skita sig och är mycket skeptisk och negativ i fråga om allt.
17. Jag kan komma ihåg konstiga detaljer från saker som jag har hört för länge sedan. Till exempel kommer jag ihåg den första läseläxan jag hade när jag gick på ettan i Knifsund skola. "Badar - and - napp - katt - al". Kan bero på att jag kunde läsa hur bra som helst redan, och bara rabblade upp orden för att det var så kul att "laga läxorna".
18. Jag har aldrig sett (eller läst) någon del av "Arn", "Sagan om ringen" eller "Star Wars".
19. Jag har aldrig rökt ett endaste bloss, inte ens provat. Det har aldrig blivit av, för jag har aldrig varit i någon situation där det skulle ha fallit sig naturligt. Känns lite sent att göra det nu, för nu skulle nog ingen tycka att jag är det minsta cool...
20. ...däremot har jag snusat till och från lite i perioder. Nu har jag inte gjort det sedan i somras någon gång, men kommer säkert att göra det igen när det smakar.
21. Jag har oftast tv:n påslagen som sällskap, men jag tittar väldigt lite på den.
22. I dagklubben när jag var 5 år gammal, smög jag och några till in i scouternas förråd och stal lemonad. Oj, vad Gunilla blev sur!:)
23. När min lillebror kom hem från BB, och jag lämnades ensam med honom i en minut var det första jag gjorde att bita honom i handen. Och skylla ifrån mig. Men nu erkänner jag: Mamma, det var jag!
24. Den godaste doft som finns är potatiskällare. Mmm!
25. Jag hatar, hatar, hatar köttsoppa.

3 kommentarer:

  1. Voi he de punkt 4 låter så bekant...man låås ju va så gårr tuff och int bry se naa i va ader säjr, men egentligen tar ja så gårr enkelt åt me! behövs int na mytzi fö att ja ska vaal leissin över va nan säjr om/åt me... liiti löjlit er e ju, men va kan man.. :)

    Å ja minns int fösta lexon i Knifsund men ja minns så bra ännu ida tå Boodöö berätta om hans reiso ti Israel å tå an låg å läst tidning i vattne! Han va så coolan lärar!

    SvaraRadera
  2. Du var TRE år och behövde inte uppVRÄKAS på bryggan! För att avdramatisera hela tillfället (istf. att skrämma upp dig) började jag tala om klockan...
    Men det hjälpte visst inte..

    SvaraRadera
  3. Jusu >> Hej, hede minns ja å! Att an låg på rygg i Döda Havet å läst tidning. Va kul att tu å minsta he! Ja tyckt å om Boodö:D

    morzan >> "Var ja noo faktiskt he?". Och jag minns det mycket tydligt, fast jag var så liten...

    SvaraRadera