söndag 22 februari 2009

Online-oro

Jag följer en massa bloggar, varav en del finns listade här till höger. En del har jag inte plockat in på favoritlistan, för jag vill inte att den ska bli maratonlång, men jag läser dem ändå. Det är konstigt, för när man har följt någons blogg en längre tid, så tror man nästan att man känner personen på riktigt.

Därför har jag varit lite orolig. En av tjejerna jag brukar följa har gett mig lite knip i magen på sistone. Det är en flicka som har haft det väldigt svårt, och kämpar med många hemska saker. Hon brukar uppdatera ofta, och jag brukar läsa varje dag.

Hur reagerar man då, när inläggen plötsligt upphör att komma? När det sista man hörde av henne var riktigt sorgligt, och sedan blev det bara tyst. Dagar och veckor går, och ingenting ändras. Folk börjar skriva oroliga kommentarer, men inget svar får de. Vad har hänt?

Idag var hon tillbaka. Skrev några rader, och det ser ut att gå litelite uppåt igen. Jag andas ut.

2 kommentarer:

  1. Hej Maja! På tal om det så finns jag här på blogspot nuförtiden.
    http://jeccad.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Hej! Wohoo, va kul! Tack för informationen, ska genast kolla in:)

    SvaraRadera