måndag 2 februari 2009

Hei tytöt!

Idag när jag och klasskompis J traskade ut från sjukhuset och demon vi just varit med på, passerade vi en rad med taxibilaför entrén. "Hei tytöt, tulkaa takaisin!" gormade en av chaufförerna ganska högt ur sin öppna sidoruta. Det är just i sådana situationer man ska skynda sig vidare, för sådana som hänger ut ur fönster och gormar brukar man få skäll av.



Men inte fick vi skäll. Vi fick varsin karamellpåse! Bilen var tydligen sponsrad av gymet LadyLine, och nu delade man ut någon typ av erbjudanden. Ett litet rosa kort och en prasslig påse. Men nu undrar jag: varför delar ett gym ut godis?




Har inte varit det minsta hungrig idag. Det blev ändå en liten omelett till mat, för äta ska man väl. Hade en korvsnutt i frysen, så den kunde jag lika gärna använda upp. Och fetaost sedan helgen. Alltid något.




Imorgon blir det tidig väckning och effektiv studiedag för den här damen. Inga föreläsningar, och bara en timme terapi på eftermiddagen. Finns alltså lite tid att få någonting till pappers. Har jag tänkt. Kanske ännu ett steg mot bäckens andra sida. Än så länge håller jag dock tyst. Inget hojtande.

1 kommentar:

  1. nå no va he nu för väl att du fick en karkkipåsa om du valt utan ped igår å.
    annars är det nog viktigt att man köper en bekväm ped då man nu en gång satsar på en. det finns så många obekväma o tänk så många år man måste harmas om man köper fel.

    SvaraRadera