onsdag 4 februari 2009

Jag är ON!

Uj, uj, vilken produktiv dag jag hade igår. Flyt från morgon till kväll, kändes det som. Det enda som inte flöt var internet, därav inget inlägg. Det skulle ha blivit ett ovanligt fröjdefullt sådant, kan jag meddela. Får uppdatera er idag istället.

Gårdagen var alltså den som skulle starta bustidigt, då jag hade tänkt skubba till skolans bibliotek lagom tills det öppnade. Där skulle jag sitta och producera och vara kreativ, planerade jag. Men jag - eh - försov mig lite. Detta hindrade dock inte mitt flyt! Jag kom på att jag ju inte alls funkar på bibliotek, utan faktiskt får mera gjort här hemma. Alltså satte jag mig ner och bankade ner lite text innan det var dags att dra till skolan där jag skulle ha terapi.

I strålande solsken och typ tre minusgrader cyklade jag till skolan. Terapin gick finemang, jag åt lunch i skolan och cyklade därifrån i lika fint väder. En runda på Kuppis Cittari och sedan tillbaka hem. Plitade ner lite sådär på måfå, och till sist hade jag skrivit en massa text, egentligen nästan av misstag. Åhå!

När allt har flutit så bra - vad kan man då vänta sig mera av denna dag? Jag drog på löparkläderna och stack iväg och sprang. Som avslutning på en bra dag blev det en bra länk. Lätt, lätt gick det. Fint väder, lagom kallt. Superbt.

Jonej. Nu passar man på.

4 kommentarer:

  1. Kan väl sägas att jag oxå har varit ON... hela natten!!! minnepinnen o datorn vägrade fungera tillsammans och vips var mitt slutarbete borta... fick återgå till mailen och börja om med den del jag redan hade skickat handledaren... så har suttit hela natten och skrivit pånytt 1/3 del av arbetet... *suck o stön* det var väldigt nära att Fujitsu Siemens och minnepinnen hamnade ut genom fönstret och ut på storgatan....

    SvaraRadera
  2. Jag läste din blogg imorse, men jag kan inte kommentera på bloggen.fi. Men - jag började sympatikallsvettas här. Om det jag har skrivit skulle försvinna nu vet jag inte vad jag gör. Hur många sidor fick du göra om..? Fy, min mardröm! Man vill ju inte ens ta bort ETT STYCKE!

    SvaraRadera
  3. skrev ca 20 sidor inatt...sitter här igen o finslipar... vill skicka in skiten så snabbt som möjligt :)

    SvaraRadera
  4. Voi din stackare! Men kämpa på, skam den som ger sig. Nu om någonsin förstår jag att du vill slippa fanskapet. Skickar extra kraft!:)

    SvaraRadera