tisdag 17 februari 2009

Seintänd

Jag hade redan förra veckan bestämt mig för att skippa dysfagitenten nu på onsdag. För att jag hade haft fullt upp med annat, inte hunnit (kommit ihåg, orkat engagera mig, förträngt, skjutit upp...) skaffa tentboken och allmänt bara kände att det inte var läge just nu. Jag har under mina tre år här vad jag minns inte ännu skjutit upp någon tent, och tänkte att det nog var dags. Man behöver ju inte tenta det datum det råkar stå som officiellt tenttillfälle. Man får tenta alla kurser tre gånger, och man kan välja en allmän tentdag när som helst när man har tid.



Men. Eftersom jag nu är Maja, så kom jag idag på den lysande idén att jag nog ska tenta i alla fall. Och tenten är imorgon. Kunde jag nu inte ha bestämt mig igår? Eller varför måste jag tenta just nu, varför får jag sådana fix idéer hela tiden? Nåväl. Jag trampade till bibban efter skolan och hämtade ut tentboken på nattlån, och ska lämna tillbaka den innan tenten imorgon. Ah. Så typiskt mig med sista-minuten-infall...



Tilläggas skall att det är en tunn, manualliknande bok, och att jag pluggat föreläsningsslides och ett kompendie förutom det. Någon tegelstensbok skulle inte ens jag försöka mig på längre, trots mina sent påkomna beslut då och då. Låg på soffan och rabblade kranialnerver på eftermiddagen (och somnade en lite stund, ähum...) och har nu intalat mig att tenten är en superidé. Ja, imorgon visar det sig.



Dysfagi är alltså sväljningsstörningar, kan jag informera om. Så att nu inte någon ligger och vrider sig i sömnlöshet för att de inte vet vad det är...

1 kommentar:

  1. då är det bara att önska fröken lycka till!
    ibland måste man vara lite impulsiv också här i livet...

    SvaraRadera