onsdag 12 november 2008

Inte direkt någon narkoman

Undrar hur många inlägg det blir denna dag. Det vete fan. Detta är i alla fall försök tre, få se vart det leder.



Var ute och sprang innan skolan idag. En riktigt lätt och gemytlig länk, var ut och svängde kring Hallistrakterna och tog lite kringliga vägar på tillbakavägen.




I skolan satt vi och transkriberade mellan tre och fem. Det betyder att man sitter och "översätter" vanlig text eller talade ord till fonetisk skrift. Inte det lättaste. Dessutom är det ganska individuellt hur man hör, så egetligen finns det inga riktiga rätta svar. Fast jag kommer inte ens ihåg hur de olika tecknen ser ut, så det blev ganska mycket gissande. Några var ditåt i alla fall.




Efter föreläsningen i transkribering travade jag upp till logopedin och printade ut ett par artiklar för två olika arbeten. Från skit-Moodle, bör tilläggas. Men nu har jag dem i alla fall. Innan veckan är slut ska jag ha läst igenom den ena grundligt så jag vet vad den handlar om, och läst igenom och skrivit det jag ska skriva om den andra. Det är mitt personliga mål.




Sedan var det bara att dra på sig jackan och traska ut i mörkret. Känns som skoldagarna är så fruktansvärt långa när man måste cykla hem i mörker, men så är det egentligen inte. De är inte längre än förr, det är bara mörkret som tar en så fort. Jag cyklade via apoteket och köpte Burana, eftersom jag sedan länge konstaterat att det är slut. Det är första gången jag köper värktabletter sedan jag flyttade till Åbo, kan jag tillägga. Tog med mig ett par tabletter för yttersta nödfall hösten 2006, och de har räckt ända till nu. Värktabletter är som sagt inte min grej. Det är bara för veklingar och ynkryggar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar