söndag 23 november 2008

Bongar kändisar

Jag har inte som Blondinbella börjat med bloggfria lördagar för att minska bloggstressen. Jag tycker nämligen inte att det finns någonting stressande med att blogga, tvärtom. Det är ett sätt att slappa, tycker jag. Kaffekopp och bloggen är en av mina favoritslappmetoder. Bättre än kaffe och tv, helt klart.



Igår drog jag ner på stan en vända på dagen. Jag vet inte om jag har blivit gammal eller känslig, eller om min vinterjacka har förtunnats sedan förra vintern - men det var svinkallt! Kändes som om jag cyklade runt med en dragig ylletröja, brrr! Jag huttrade iväg trots allt, och när jag trampade förbi Domkyrkan möttes jag av detta:




Kolla, kolla vem som landade i sin helikopter!:D Jag är som mina föräldrar redan vet lite rädd för julgubbin, så jag vågade bara kika på avstånd och fota lite diskret. Det som var lite lustigt var att det inte fanns ett enda barn i närheten, knappt någon levande själ alls. Varför han landade just utanför kyrkan vet jag inte. Men nu har jag i alla fall fått bonga The Man Himself i egen hög person. Fiilis:)




Lördagar brukar annars vara horror om man ska gå i någon butik, folk är kort sagt knäppa. Och framför allt är folk för mycket. Jag vet inte om det var för det lite kyliga vädret, men igår var det lite glesare, även om man fick köa länge om man hade tänkt prova någonting. Jag blev inte frustrerad på någon som var i vägen, och det i sig är väl en seger. Fyndade två billiga plagg som jag behövde, och trampade sedan hem i kylan.




Eftersom det var godisdag fick jag lyxkaffe på eftermiddagen. Hett kaffe att värma händerna på och en Tupla som pricken över i. Kändes bra efter att ha frusit på stan och cyklat i halkan.




Skrev skolarbeten och fick dra ett rött streck på min lista framåt kvällen. Har gått segt med studierna den här helgen, fast jag hade stora planer. En del har jag fått gjort, trots allt, och mera kommer att bli gjort idag. Mest läsande tror jag det blir.




Var ute och sprang i kölden igår, och nog är det fan att det är likadant varje år när vintern kommer. Man är så ovan och tycker att det är så förbannat kallt att man kommer att frysa ihjäl trots att det bara är några minusgrader. Igår var det kanske -5 senare på kvällen, och jag kände mig helt stel. Mot slutet av vintern tycker man att några minusgrader är helt optimalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar