söndag 6 maj 2012

Uppföljningen

Jodå, för er som sitter och biter på naglarna av iver över att få veta hur det gick så kan jag avslöja att jag lyfte röven ur vagnen och städade mitt hem. Först en tur via gymmet, där jag gjorde ett sedvanligt pumppipass, som jag brukar på söndagseftermiddagarna. Så var det en sväng via butiken och så testade jag brandvarnaren. Ofrivilligt, eftersom jag lagade lite mat. Och då Kronqvist gör det kan man aldrig gå säker. Därmed var rökutvecklingen också lite väl... ähum, intensiv. Så pass att larmet plötsligt gick igång och jag blev närapå lomhörd på kuppen medan jag slet ner brandvarnare, rev ut batterier och öppnade fönster, samtidigt som jag försökte rädda maten.

Efter all denna action var det rena avkopplingen att i lugn och ro dra igenom hemmet med dammsugare och trasa, och åstadkomma en något mera hygienisk tillvaro. Så var det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar