söndag 20 maj 2012

Tack för det

Några birs på Huissi igår, lördagen till ära. Man kan säga att det var Gud som bjöd på vin, för en av oss hittade en 50 euros sedel utanför krogen, och detta skänk från ovan fick bjuda på första rundan. Som hittat! Bokstavligen.

Det börjar onekligen vara sommar, för medan några satte sig i bilen vid hemfärden, valde två av oss att promenera hem, för att det är så najs att traska hem genom stan i vårkvällen. Stannade till och köpte vårrullar vid torghörnet på vägen, dessutom.

Dock har jag slarvat bort min kavaj förra sommaren. Min svarta favoritkavaj med en beige-vit scarf. Jag har lämnat den efter mig i något skede, minns inte när eller var, bara att det ofanns helt plötsligt. Fast det var så varmt hela sommaren 2011 att jag aldrig behövde den, vilket ju i sig är en trevlig anekdot. Men nu skulle den där svara kavajen vara morjens att ha småningom. Nu får istället förlita mig på min beige Kommissarie Gadget-rock. Go, Gadget, go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar