söndag 27 maj 2012

Igår då

Igår ringde det plötsligt på dörren, och på tröskeln stod en mamma - min egen dessutom - och tyckte att vi skulle fara till stan och köpa blommor och lådor och mull och krukor, och jag var inte sen att haka på. När jag fått på mig lite kläder och borstat tänderna, alltså. Inte så redo på den fronten på lördagsförmiddagar alltid. Det blev en stadsrunda och en kaffekopp på Keles, ganska okej lördagsprogram.

Framåt eftermiddagen hade jag besök här hemma hos mig. N svängde förbi, och vi satt och pratade skit en stund och smuttade kaffe. Trevligt värre. Synd bara att den där N bor så långt borta. Nå, jag kokar gärna kaffe de gånger hon är i trakterna i alla fall, det brukar bli någon gång i året.

Mot kvällen var det dags för årets premiärtur till Bryggan! Det var nästan lite svårt att fatta att vi nu har klarat den långa hösten, vintern och våren, och att Bryggan nu öppnar igen. Bryggan, där vi sitter på sommarkvällar och dricker kaffe eller öl eller annars bara hänger tills solen går ner och det är dags att återvända hem i sommarkvällen. Saltvattendoften slog emot oss redan när vi klev ur bilen, och jag fick nästan en overklig känsla när vi satt där vid det glittrande vattnet, hörde på lite stoj från andra stranden där ungar ofta brukar vara på sommarkvällarna och drack iskall öl med solbrillorna på näsan. Liksom, kan det verkligen vara sant? Har vi en sommar på gång nu?

1 kommentar:

  1. Jag kommer absolut att höra av mig igen då ja e påväg mot ö:botten :) typ 8 juli :D

    SvaraRadera