tisdag 29 maj 2012

Taxen

Ojvoi. Det är länge sedan jag har känt mig så svag som jag gjorde när jag stod och petade på gymmet här för en stund sedan. Typ som en sådan där leksakstax på hjul, vars svans roterar när man drar fram den med ett snöre. En trasig sådan. Med spruckna, gnisslande hjul, och en svans som har slutat snurra och bara hänger på sniskan. Ett av de två träöronen har ramlat av. Målarfärgen är bortskavd på nosen. Ynk.

På tal om att vara utan fjutt så borde jag fara och tanka bilen nu. Orka.

1 kommentar:

  1. KOmmer att tänka på den där leksaksmusen som Misse den fösta fick i tiderna...en sådan där med uppdragbar fjäder som påverkar framdrivande hjul och samtidgt snurrande svans i gummi. Till saken hör att Misse den första inte var i behov av någon jaktträning whatsoever, han var en hejare på jakt. Så även på artificiella möss visade det sig, den hann väl en knapp meter innan den var fast och den var aldrig sig själv efter det. Saknade svans och framdrivningen var det si och så med efter testkörning nr. 1...:P

    Vet nu inte direkt hur detta kan tänkas vara uppmuntrande för någon med "taxkänningar", skulle på sin höjd kunna åstadkomma ett snett smil i så fall...? Kan behövas med tanke på hur siffrorna snurran på bensinpumpen nuförtiden...

    SvaraRadera