måndag 21 maj 2012

Köttbulle

Min pappa har en kollega som händelsevis heter Markus, och varje gång pappa i något andetag nämner honom har min mor en sång som hon omedelbart börjar nynna på. Sången heter någonting i stil med Köttbullelåten, och har en refräng som lyder "Du får inte stoppa köttbullar i näsan Markus, du får inte stoppa köttbullar i näsan sisådär". Sjunget på någon slags skånska med riktigt skorrande r-ljud. Sedan kan hon inte så mycket annat än själva refrängen, så den går på repeat många, många, många varv. Man blir så trött i huvudet.

2 kommentarer:

  1. Jag vet den låten. Suck. Ebba fick en cd i present för nåt år sen, nu minns jag inte vad den heter med något i stil med "De 40 mest enerverande barnsångerna" och tro det eller ej- den låten fanns med.
    Tack förresten. Nu fick jag den på hjärnan också. Kul. Verkligen.

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken cd, vad är det för en sadist som har plockat ihop en sådan?

    Ja, sorry. Den snurrar på repeat här också:-/

    SvaraRadera