söndag 13 maj 2012

Åj, åj, åj

Kommer nog inte att kunna sova på många timmar ännu, för den mängd endorfiner som färdas i den här kroppen just nu är inte liten. Var ute på en magnifik löpsväng såhär söndagskvällen till ära. Längs vattnet, ut mot havet, med mjuka stigar under tassarna. Mötte en gammal klasskompis någonstans halvvägs och var så inne i det jag gjorde, och hade dessutom en stark och vacker kvällssol i ögonen att jag inte kom på att hälsa förrän vi hade passerat varandra. Undrar vad hon tänkte när jag först passerade med blicken i fjärran, och sedan med ryggen mot henne hojtade mitt "Hej!".

Sol, glittrande hav, vågskvalp och måsar, och faktiskt stundvis rätt lätta fötter - fast det inte gick särskilt fort idag - gör att man blir rätt nöjd och glad. Nu är allting framför oss ännu. Långa, ljusa, vackra kvällar. Nu är det vår!

Och så den där fabulösa fiilisen efter. Lite stramande lår, en genomkörd kropp och nyduschad flicka. Om mitt liv vore Instagram skulle det ha många fina snapshots idag. En sådan bra dag!

2 kommentarer:

  1. Låter bra, endorfinerna alltså, inte stundande sömnlöshet...

    Nu är ju detta Youtube-konto säkerligen ytterst bekant sedan tidigare men icke desto mindre fullt med tidsfördriv:
    http://www.youtube.com/user/ifyoualways

    Håll till godo (o sov gott)!

    SvaraRadera
  2. Tillägg 15.5

    En alldeles vanlig vardag - över 100000 besökare!

    Grattis! :)

    SvaraRadera