lördag 5 maj 2012

Skojskoj

Rapport från Nyströmsbackan, eller varikko, som jag och min bror kallar det. Det är nämligen här vi uppbevarar bytesdäck och redskap för just bytmomentet. Jag hittade en utmärkt användning för min gamla studiehalare, nämligen som arbetsutstyrsel vid dylika aktiviteter. Så om någon undrar över varför det har huserat en fullfjädrad, halarbeklädd studerande i regnet i Öja i eftermiddag, så kan jag meddela att det bara var jag som bytte lite däck. I en lila peffanhalare med lite påsydda halarmärken, autografer och tja... ritade pippelin. Har nog en mörkblå logopedihalare också, men den lila var närmast till hands.

Däckbytet skedde den här gången snabbt och snärtigt medelst en tryckluftsdriven mutterknackare. Hurja roligt, ju! Funderar lite på att bli bilmekaniker, bara för att få använda den där grejen lite oftare. Kände mig som den där lilla bilen i Cars-filmen, han som bytte däck åt Blixten McQueen. DZZZ-DZZZ-DZZZ, bara.



3 kommentarer:

  1. Tu får ta o broder "Guido" på halarn...;)
    http://youtu.be/fWCZPAXmtlo

    Skämt åsido, säg det arbetsmoment som inte är ens lite kul när man har rätt och bra verktyg. Däckbyte medelst de där leksakerna biltillverkaren slänger med är ingen fröjd men med lite riktiga tools så blir det andra bullar! Om man bara kunde hitta på något kul sätt att även sköta rengöringen av gyttjeklumparna man skruvar loss på våren...

    SvaraRadera
  2. Mittiallt finns e na skriverier åv te å på hande halarn. I alla fall hitta ja bomärken från personer som kallar sig "Gumi", "Lilli", "Häggi", "Manu" och så vidare... Våga knappt läsa allt som stoo:-S

    SvaraRadera
  3. Har svårt ti tro he men vem veit, kanski naating? Bekanta typer nog, alla de nämnda men ti har all gemensamt he at di byrja studer seinari en jag. Man hadd ju lunga ner se tå seinari, höhö...;)

    SvaraRadera