måndag 28 november 2011

Vädersvängningar

Imorse när jag drog till jobbet (i en sjujävla fart, måndagsmorgnar och jag går inte så bra ihop, jag är om möjligt ännu mera trögstartad då, och nu krånglade allt och tog dubbelt så lång tid) duggregnade det och var varmt. Ganska precis en timme senare när jag skulle iväg till andra ändan av stan och klev ut på gatan hade världen frusit till is och det var svinhalt. Jag skrinnade iväg som Bambi över parkeringen.

Har hört att det har snöat idag, men i Kokkola har ingenting sådant synts till. Däremot lyste solen så vackert i den friska luften, och jag tänkte ungefär "Men ser man på, vilken vacker aprildag!". Adventstid känns det rakt inte som, om man ser till det nuvarande klimatet.

Planen ikväll är att lägga mig dyngtidigt. Ska testa om det skulle ha någon effekt på piggheten imorgon bitti. Eller piggheten - who am I kidding. Jag menar snarare om man eventuellt skulle kunna vara en millimeter mindre dödstrött när alarmet ringer. I doubt it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar