onsdag 16 november 2011

Ett någorlunda normalt liv

Gårkvällens triumf med inlämnad gradu (och senare också mail från handledaren om att den hade passerat plagiatgranskningen, vilket alltså betyder att jag inte bara har skrivit en gradu - jag har dessutom ghort det själv) firades med en kvällslänk tillsammans med bästa L. Skubbade fram i Halkokari i mörkret, ah - vilken befrielse.

Och idag då. När klockan slog fyra och man fick packa ihop grejerna och fara hem. Inte lämna kvar och skriva tills ögonen går i kors, och sedan fortsätta hem och skriva långt in på natten. Sova ett par timmar och så upprepa proceduren. Inte alls så idag. Bara anse arbetsdagen vara färdig och gå hem. Like a boss.

JAMEN NÄR BLIR DU FÄRDIG DÅ? Frågan som kommer emot mig oftare än någonsin nu. Svar: nu ska ni lugna ner er. Låt mig få dra ett andetag emellan, och sova en natt. Gradun är bara inlämnad. Den ska språkgranskas och helst godkännas, innan dess är ingenting klart. Jag har dessutom ännu ett par studiesaker att fixa, jag kan inte säga exakt när det blir - och om det blir. Men ni lär få veta.

4 kommentarer:

  1. Jättestort grattis till inlämnandet av gradun! Det var en fantastisk känsla så njut, njut,njut så länge den fantastiska känslan varar för på nåt konstigt sätt så börjar man otroligt fort stressa över andra saker istället. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! Har nog inte fattat det riktigt ännu, att jag faktiskt är klar med gradun nu, efter allt jobb. Fast det är ju inte RIKTIGT säkert ännu, den är inne för språkgranskning och allt är ännu öppet. Och ännu återstår nån kurs som är på hälft och sånt, innan jag kan börja tänka på att bli färdig. Men skönt känns det!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fått detdär färdigt nu! Grattis och NJUT!

    SvaraRadera
  4. Jessica >> Gissa OM?:) Tack!

    SvaraRadera