onsdag 2 november 2011

Rör

Har haft lite problem med avloppen i min lägenhet. Liksom alla ställen där vattnet ska rinna ut, typ golvbrunnen i duschen har dragit så dåligt att man har en liten swimmingpool i badrummet en lång stund efter att man har duschat. Inte alls praktiskt med mina tighta morgonrutiner. Man borde nästan ha vadarbyxor när man ska sminka sig. För att inte tala om handfatet, som fylldes av vatten direkt, eftersom det inte hann rinna undan tillräckligt snabbt.

Och nu ska jag understryka - jag har rensat golvbrunnen. Fast det är typ det värsta jag vet. Det är verkligen en av de där få sakerna som jag faktiskt äcklas av. Örk, vad äckligt det är. Men eftersom jag Kan Själv så är man illa tvungen.

Nu hade jag så lämpligt bjudit in min bror på kaffe häromkvällen - ojoj, ett så passande sammanträffande - så han fick äran att ta en omgång till bland rören. Typ skruva lös sådant jag inte behärskar och rensa ytterligare. Och visst hittades ett och annat skoj, men bara med resultatet att a) golvbrunnen drog lika dåligt som förr, och b) handfatets avlopp slutade att dra helt. Vi lyckades alltså förflytta stoppet någonstans där det täppte till ännu mera effektivt. Skickligt!

Ringde följande dag till hyresvärden, och - jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag har världens bästaste hyresvärdar. Om man behöver någonting så får man hjälp på studs. Medan jag i lugn och ro befann mig på jobbet fixade hyresvärden med en rörgubbe, och när jag kom hem från jobbet var avloppen fixade. Funkade perfekt.

Nu ska jag börja ställa mig i ordning för morgondagen. Kläderna i givakt och skorna klara att hoppa i. Småningom orientera mig mot sängen också. God natt!

5 kommentarer:

  1. kan de det här med customer service, menar jag.

    SvaraRadera
  2. alegni >> Ja-a, det bor så schysst folk i Neristan! Och - du har en liten crush på Kokkola, va?;)

    Seriöst så är det trevligt med folk som sköter saker som krånglar, och sådär annars är gulliga och hjälpsamma. Det gillar vi!

    SvaraRadera