fredag 18 november 2011

Fredagskaffe i city

Nu måste jag bara få säga: herregud så skönt med helg! Gradun inlämnad, jag behöver inte skriva i helgen, jag kan inte skriva i helgen, för jag har ingenting att skriva - jag får göra vad jag vill. Och det första jag ska göra är SOVA. Ska bli skönt att få känna på hur det är att sova mera än fyra timmar, för det är det maximala jag har sovit per natt sedan förra veckas måndag. Jag säger bara GUD NÅDE DEN som ringer och väcker mig imorgon, och säg inte att jag inte varnade er. Jag ska sova exakt så länge min kropp vill sova. Jag har ingen aning om hur länge den vill det. Kan vara till åtta, men troligen inte. Kan vara till nio, men troligen inte det heller. Fan vad jag ska sova.

Helgen inleddes på bästa sätt, med kaffe på stan i sällskap av bästa L. Mediacafé är mysigt på fredagseftermiddagar, där var mycket folk, tända ljus på borden och så doftade det gott av kaffe och någonting annat, kanel kanske? Utanför fönstret traskade folk förbi i den ruggiga skymningen med en eller annan påse i handen. Och så får man själv sitta inne i värmen, smutta hett kaffe och diskutera viktigheter. Så oerhört avslappnande, ett perfekt sätt att avsluta veckan. Detta borde egentligen bli en fredagstradition, eller vad säger du, L?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar