tisdag 8 november 2011

Tisdagskaffe

Glömde lite att gå och lägga mig igår, så det blev ganska få timmars sömn. Men icke desto mindre en bra arbetsdag! Jag gillar verkligen de här dagarna då man har riktigt bra spridning på klienterna. Från småsmå skrottar som inte ännu lärt sig tala, till åldringar med afasi, till stamning, till hörselskador. Flickor och pojkar, gummor och gubbar, olika ålder och olika typ av problematik. Man får liksom nolla skallen mellan varje klient och börja på nytt med en ny grej. Sådant håller en hela tiden alert, och man lär sig så mycket nytt och kommer på nya grejer.

Ikväll drog jag iväg på kaffe hem till bästa L, och förärades den här fina muggen. Blev så lycklig att jag hällde i mig två koppar på raken. Tisdagskaffe i Halkokari, sådant är ju alltid trevligt. Och när jag traskade ut tillbaka för att gå hem där efter elva någon gång - då var det alldeles knäpptyst i hela området. Nästan spöklikt. Mörkt och stilla. Och varmt, fast vi är inne i november nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar